Sida 1 av 1

Välkommen till MälarModulMöte (nya) Forum

Postat: 28 apr 2026, 11:54
av cgn1954
Om MMM:s nya forum.

Först - varför då då? Jo - det finns en ambition hos den nya styrelsen att hålla ihop sin IT. Det ska vara ett stöd för föreningen, både styrelse och medlemmar och det handlar om att:
- samla ihop dokument - hitta dem
- ha koll på vilka kanaler information ska finns i - helst på ett ställe (som källa)
- vilka medlemmar vi har
- det ska vara enkelt med utskick av information och meddelanden
- det ska vara enkelt för alla

Vi lämnar alltså Modulsyd för att själva kunna ha full kontroll och glädje av att vara närmare våra egna medlemmar. Tack Modulsyd för hjälpen. :doubleup:

I nya forumet kan du som medlem ha mera utrymme, kanske visa dina snygga byggen med lite bilder, tjata med andra i föreningen, utbyta intressen och tips.

Ja, det finns andra forum - Mötesspåret, Svenskt MJ-Forum och Modulsyd, m fl.

MEN: Detta forum är strikt till för oss i Mellansverige som bygger moduler, följer med på träffar och kör våra tåg tillsammans, både 2R och 3R!

Så - moduler, moduler, moduler! Allt annat inom MJ hänvisas till ovanstående forum.

Sociala medier då? Javisst, vi (MMM) är där också men till skillnad från t ex Facebook så är vårt forum här (som de flesta forum) en källa till beständig information, som ett arkiv att söka i, att växa i. Att kunna uttrycka sig som både passiv och aktiv medlem.

Sociala medier handlar mer om "NU", snabba kickar - sen glöms det bort. Har du koll på vilka inlägg den senaste veckan som var intressanta?

Så valet är upp till dig, snabba kickar eller något som finns under en längre tid. Som exempel kan nämnas Mötesspåret, som är ett forum för Byggare, både av fordon och banor/landskap/etc. Forumet startades den 28 december 2011 och har idag ca 1000 medlemmar, 6710 trådar med nästa 125 000 inlägg, vissa inlägg är visade upp till 250 000 ggr! Det skrivs och har skrivits ca 24 inlägg per dag - fram till idag - så tro inte att forumet "sover".

Ja, jag har rattat Mötesspåret sedan 2013 så det finns en "viss" erfarenhet av underhåll och utveckling. Detta forum känns kanske igen på stilen/temat men det finns ett enkelt skäl till det: Det är en stil/ett tema som är enkelt att underhålla, till skillnad från flera andra som gör det jobbigt. Men jag hoppas det passar dig, samtidigt är ju forumets innehåll det viktigaste - därefter kommer möjligen kravet på att det ska se lite "propert" ut.

Du kan alltid 24/7/365 meddela admin@malamodulmote.se i ett mail om synpunkter och annat eller via formuläret i detta forum: hfhhh.hhh.hhh Meddelanden behandlas i prioritetsordning (beroende på sakfråga), därefter när de kommit in (kö).

Sist en inte minst: Bilder! Det finns alltid önskemål om detta. Så kolla in tråden här, där finns det information och instruktion om detta! www.xxx.malarmodulmote.se

Hopps du vill vara med och vara aktiv här. .hahaha:

:tag4:

Digitalisering av en Zepp !
En mellanbild - 300 px bred